Online autóértékesítési menedzser,
Call centeres online autóértékesítési menedzser

Ezen az oldalon a két legfontosabb, és a rendszeren belül legnagyobb jövedelmet is biztosító munkakörről olvashatsz részletes leírást.

Azért készítettem ilyen részletességű leírást a munkakörökről, mert többségében egészen mást takarnak a feladatok, mint amire a többség a korábbi tapasztalatai alapján gondol. Az Internet segítségével az online folyamatok a “hagyományos” munkafolyamatoktól elszakadva működnek. Egy autós telepen működő autóértékesítőnek teljesen más a dolga, mint egy online módszerekkel dolgozó autóértékesítőnek! Nem hagyható el tehát a fogalmak és a tendők pontos tisztázása, mert csak így fogod meglátni, hogy mi a feladat, és azt is csak így tudod eldönteni, hogy neked való-e, tudod-e sikeresen működtetni ezt a tevékenységet.

A két értékesítői munkakörben az alapfeladatok azonosak, értelemszerűen a call centeres pozíció annyival több, hogy nem csak online, e-mailen, vagy más internetes felületen, hanem telefonon is kommunikál a vevőkkel és eladókkal. Ezért először tisztázzuk a munkakörhöz tartozó alapfeladatokat.

 

Alapfeladatok

Az online autóértékesítési menedzser alapfeladatai:

  • Elsődleges feladata a rendszer hirdetéseinek eljuttatása az érdeklődőkhöz
  • Autóbeszerzőként bővíti az eladó autók kínálatát (feltételekhez kötött jogosultság!)
  • Kiszűri a hitelképes vevőjelölteket
  • Kiválasztja a vevőnek a legmegfelelőbb finanszírozási konstrukciót
  • Kapcsolatot tart a vevővel, eladóval és a hitelügyintézővel egyaránt
  • Kézben tartja az autó értékesítési folyamatát
  • Az adásvételhez kötődő adminisztrációs feladatokat lát el

 

A call centeres online autóértékesítési menedzser alapfeladatai:

  • Elsődleges feladata a rendszer hirdetéseinek eljuttatása az érdeklődőkhöz
  • Autóbeszerzőként bővíti az eladó autók kínálatát (feltételekhez kötött jogosultság!)
  • Kiszűri a hitelképes vevőjelölteket
  • Kiválasztja a vevőnek a legmegfelelőbb finanszírozási konstrukciót
  • Kapcsolatot tart a vevővel, eladóval és a hitelügyintézővel egyaránt
  • Kézben tartja az autó értékesítési folyamatát
  • Az adásvételhez kötődő adminisztrációs feladatokat lát el
  • Telefonon felkeresi az érdeklődőket, vevőket és eladókat, a rendszer számára fontos plusz információk beszerzése érdekében
  • Telefonos piackutatási feladatokat lát el

 

Mind a “sima”, mind a call centeres online autóértékesítő menedzser lehet egyben értékesítési vezető és autóbeszerző is az ÁSZF-ben részletesen megfogalmazott feltételek alapján.

 

Ez a “száraz” megfogalmazása a két munkakörnek. A tényleges különbségek azonban sokkal nagyobbak a hagyományos értékesítéshez képest, mint az első ránézésre tűnik. Emiatt hasonlítsuk össze, a hagyományos autókereskedést az online megfelelőjével.

Hagyományos autóértékesítés

Online automatizált autóértékesítés

Vásárlók megszólítása: Forgalmas helyen autókereskedő telepet üzemeltet, ahova a vevők “véletlenszerűen”, jobb esetben hirdetések útján fizikailag ellátogatnak.

Hagyományos autóértékesítés